Powered By Blogger

En çok okunan yazılar...

"İstanbul Adalar Turu:Büyük Ada"

Havalar ısınmaya başladı artık.İstanbul'a bahar geldi ve nihayet  kuşlar ötmeye,ağaçlar çiçek açmaya başladı.Söz verdiğimiz gibi &qu...

6 Ocak 2012 Cuma

"Newton elmayla yer çekimini ; Pers ise nargileyi bulmuş..."

İstanbul'da nargile keyfinden söz edelim biraz. Nargile dedikte hemen aklınıza meşhur Tophane geldi değil mi ? Yoook efendim ben size çok daha farklı bir yer anlatacağım.
Ama yinede Tophaneden bahsedelim.Tramvay ile geliyoruz Tophane'ye indik hemen sağda sıra sıra bir sürü nargile kafe var. Atmışlar armut koltukları bahçelerine millet almış nargilesini ohhh yarasın.
Nargilesi iyidir,içimi güzeldir ve çeşidi boldur bunlara diyecek lafımız yok zaten. Ama tuzludur biraz orası. Neticede öğrenci adamlarız öyle değil mi ? Ne gereği var bir nargileye 16 lira vermenin?
Çayı da pahalı haaa 1.5 lira. Şimdi diyeceksiniz amma pinti çıktın be arkadaş.Yok kardeşim pinti falan değilim ben sadece daha iyi hizmetin olduğu daha uygun yerleri biliyorum sizlere de anlatıyorum o kadar.(Not:Nargile içeyim derken dakika başı yanınızda biten seyyar satıcılardan gülcü teyzelerden hiç bahsetmiyorum bile)
Şimdi gelelim alternatifimize ;

Çorlulu Ali Paşa vardır bilmem duydunuz mu ? Vardır elbet bileniniz yada biliyorda gidememiştir.
Medresenin girişi 
Beyazıt'tadır kapalıçarşı'dan hafif sallanın aşağıya çemberlitaş'a doğru solda bir medrese var.Çorlulu Ali Paşa medresesi.Girin ordan hemen içeri avlusundadır ama uyarmadı demeyin ha bildiğiniz kahvehane gibidir bahçesi fakat içine girdiğinizde nasıl oluyorsa dışarıdaki gürültünün içeride esamesi yok garip vallahi.Nargilesi pek hoştur.Ben sağlam nargile içerim diyen adamın kafasını bile döndürür bir daha büyük konuşamaz. Ucuzdur çayı, nargilesi.Bayağıda turist uğrar aslında böyle garip egzotik bir ortam işte.


İşte içerisi böyle bir yer
Nargile severler'in mutlaka oraya uğramasını tavsiye ederim.Farklı bir deneyim olur hep süslü afilli  kafelere oturmayı verin farklılık olur..
 Keyifli içişler hoşçakalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder